سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : پنج شنبه 92/4/20 | 10:35 صبح | نویسنده : رضا

سیدجلال حسینی می‌گوید پرسپولیس به اندازه کافی بازیکن بزرگ دارد که نیازی به کاپیتانی او نباشد.

کاوه علی‌اسماعیلی:  پرسپولیس خودش را آماده حضوری قدرتمند در لیگ می کند و بازیکنانش مدعی قهرمانی هستند. سیدجلال حسینی با ما راجع به لیگ برتر، مصدومیتش، شرایطی که پرسپولیس دارد، علی کریمی و خیلی چیزهای دیگر صحبت کرد:

*اول از شرایط تیم شروع کنیم. اوضاع چطور است؟ 

همه چیز عالی است، خدا را شکر. مشغول تمرین هستیم و از آن جا که خوشبختانه زودتر از سایر تیم ها کار مان را استارت زدیم، فکر می کنم توانایی مان افزایش پیدا کرده باشد. از سوی دیگر چند بازی دوستانه داشتیم که در همه شان موفق عمل کردیم و کادر فنی هم به خواسته هایش رسید. البته تا زمان شروع لیگ، این بازی های دوستانه ادامه پیدا می کند و ان شالله با آمادگی کامل به لیگ می رویم. به این لیگ امیدواریم و می خواهیم از همان ابتدا، بازی های مان را مثل یک مدعی قهرمانی استارت بزنیم.

*دچار یک مصدومیت از ناحیه سر شده بودی. شرایطت چطور است؟

بازی دوستانه ای داشتیم مقابل استقلال خوزستان که یکی از بازیکنان این تیم بدون کوچکترین احتیاطی، با آرنجش کوبید به سرم و باعث شکستگی سرم شد. فورا به بیمارستان رفتم و با تجویز پزشک، 12 بخیه روی سرم کاشتند که باید 7، 8 روزی با این بخیه ها زندگی کنم. اما مشکل خاصی نیست و این مصدومیت باعث عقب ماندن من از تمرینات نمی شود.

*بعد از صعودمان به جام جهانی، کارلوس کروش گفته بود بازیکنان فیکس تیم ملی حداقل به دو هفته استراحت مطلق قبل از شروع تمرینات لیگ نیاز دارند ولی تو بدون رعایت این دستور تمرینات را شروع کردی، چرا؟

ببینید، تیم ملی به جام جهانی رفت وتمام شد اما فراموش نکنید که من هم با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشتم و تیم و باشگاهم مشخص است. خوشبختانه علی دایی سرمربی تیم ماست و خودش بهتر از دیگران می داند تمرینات بازیکنانی مثل من باید چگونه باشد. او همه چیز را درک می کند. الان هم می دانم که با لطف علی آقا باید تمریناتم را با پرسپولیس انجام دهم. نمی گویم حرف کروش درست نیست ولی چون قرارداد داشتم باید در کنار پرسپولیس می ماندم و تمرین می کردم.

*اما تو فصل پرکاری را پشت سر گذاشتی و کروش حق دارد نگران بازیکنانش باشد!

بله حق با شماست اما چه کار می توانستم انجام دهم؟ در ضمن خودم که نگران نیستم، هر چه خدا بخواهد همان می شود. نمی توانستم در خانه بمانم و تمرین نکنم به همین خاطر چند روزی استراحت کردم و تمرینات را استارت زدم. دایی هم لطف کرد و اجازه داد تمرینات من با فشار کمتری همراه باشد. این موضوع، نگرانی ندارد.

*لیگ سیزدهم هم قرعه کشی شد. قرعه پرسپولیس را چطور دیدی؟

قرعه کشی برای همه تیم ها یکسان است. نمی توانیم بگوییم قرعه ما آسان بود، قرعه فلان تیم سخت. بالاخره همه تیم های لیگ سیزدهم باید به مصاف هم بروند.

*اما بالاخره مهم است که چه زمانی به مصاف کدام تیم بروید؟

بله مهم است اما به نظرم پرسپولیس آن قدر آماده است و به قدری انگیزه و هیجان داریم که به این مساله فکر هم نمی کنیم. اگر به دنبال موفقیت هستیم، نباید چنین موضوعاتی برای مان مهم باشد.

*شما فصل قبل به پرسپولیس آمدی و در مورد مبلغ قراردادت حرف و حدیث های زیادی مطرح بود...

می خواهید راجع به صحبت های فتح الله زاده بپرسید؟!

*بله. تو جزو نفرات اولی بودی که از فتح الله زاده انتقاد کردی. اینها یعنی قرارداد تو با پرسپولیس سنگین نبود؟

بله من جزو اولین کسانی بودم که گفتم کار فتح الله زاده اصلا صحیح نیست. ایشان مدیر توانمند، خوب، حرفه ای، دوست داشتنی و دارای هزاران صفت خوب دیگر است ولی باید در هنگام مصاحبه کردن و حرف زدن، مراعات کند. این اصلا درست نبود که فتح الله زاده برای برداشتن فشار از روی تیم خودش، بقیه را مقصر بداند. به خدا قسم اصلا صحیح نیست این کارها. فتح الله زاده می گوید پرسپولیسی ها بنز و پورشه داده اند اما همه مان می دانیم که قرارداد بازیکنان استقلال نیز بسیار خوب است. اصلا اگر استقلالی ها پول نداشتند، چطور توانستند در این فصل به این خوبی بازیکن بگیرند، سفر خارجی بروند و ... ما که نمی توانیم همه چیز را به زبان بیاوریم ولی بدانید که اوضاع استقلال خیلی بهتر از پرسپولیس است. من کاری به قرارداد بازیکنان ندارم، در مورد رفتارهای فتح الله زاده حرف می زنم. این سیاست او اصلا درست نبود. با گفتن این مسائل، فقط فوتبال را تیره و تاریک می کنیم. ما قرارداد سنگین بسته ایم اما آیا استقلالی ها قرارداد شان سبک است؟ چرا می خواهیم برای فرار از واقعیت، دیگران را خراب کنیم؟ من فقط در مورد مدیرعامل باشگاه استقلال صحبت کردم نه قرارداد خودم.

*فصل قبل و در همین روزها، مسئولان باشگاه استقلال هم به دنبال جذب تو بودند. پیشنهاد آنها بهتر بود یا پرسپولیس؟

من نمی گویم مذاکره ای صورت نگرفت، مذاکرات جدی داشتیم ولی این مذاکرات باید مخفی بماند. دلیلی ندارد همه چیز را بگوییم. اتفاقا بعد از مذاکره با استقلال، من پرسپولیسی شدم و چه حرف هایی که برایم نساختند.

*چه حرفهایی؟!

استقلالی ها یک رقمی پیشنهاد دادند که من آبی پوش شوم اما با پرسپولیس قرارداد امضا کردم. بعد هم گفتند پیشنهاد ما فلان قدر بوده اما سیدجلال از پرسپولیس دو برابر پیشنهاد ما پول گرفته و پرسپولیسی شده است.

*این حرف ها صحت داشت؟

نه به خدا!

*پیشنهاد استقلالی ها چقدر بود؟

من دوست ندارم در این مورد صحبت کنم اما می گویم صحبت کردن در فوتبال حرفه ای هم باید حرفه ای باشد. کسی نباید واقعیت را پنهان کند. من به پرسپولیس آمدم چون از اول هم پرسپولیسی بودم. آخر این چه حرفی است که می زنند؟ یک بازیکن ممکن است با همه باشگاه های ایران مذاکره کند اما در نهایت پیراهن باشگاهی را می پوشد که از هر لحاظ بهترین شرایط را داشته باشد. یک وقت پول است که به خاطرش باشگاه مورد نظرت را تعیین می کنی، یک زمانی عشق و علاقه، یک وقت هم شرایط خانوادگی. من در مجموع به این شناخت رسیدم که حضور در پرسپولیس از هر نظر برایم بهتر است. حالا این چه ربطی دارد به اینکه من از پرسپولیس نسبت به پیشنهاد استقلال چند برابر پول بیشتری دریافت کرده ام؟! با این حرف هاست که واقعا مشکل دارم.

*بگذریم. پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات برنده بازی بود یا نسبت به یارگیری سپاهان، استقلال و تراکتور بازی را باخت؟

از قول من بنویسید باشگاه پرسپولیس خیلی خیلی خوب یارگیری کرد!

*می دانی باقی باشگاه ها، مثلا سپاهان چه بازیکنانی گرفتند؟!

بله این حرف را قبول دارم که سپاهان خیلی خوب یارگیری کرد اما ما هم چیزی کم نگذاشتیم.

حیانا این را قبول دارید که هیچ کدام از بازیکنان اسمی لیگ قبلی به پرسپولیس نیامد؟

مگر فصل قبل که این همه بازیکن نامی و اسم و رسم دار به پرسپولیس آمد، ما چه کار کردیم که حالا نتوانیم با بازیکنان جوان آن کار را انجام دهیم؟ در فوتبال ایران، اسم که نمی تواند برای باشگاه ها امتیاز بگیرد. تیمی قهرمان می شود که با هر ابزاری، بتواند برنده بازی هایش باشد.

*و اینکه هفته اول باید مقابل علی کریمی بازی کنید. این بازی را چطور می بینی؟

علی کریمی یکی از مهم ترین فوتبالیست های ایرانی و یکی از دوست داشتنی ترین بازیکنان لیگ کشورمان است. همه او را دوست دارند و می دانند که تمام عشق علی، فوتبال است و بس. کریمی زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده و هواداران پرسپولیس نیز برایش سنگ تمام می گذارند ولی مطمئنا بازی کردن مقابل چنین بازیکنی کار بسیار سختی برای ماست. البته می دانم که برای کریمی هم حضور در مقابل پرسپولیس خیلی سخت است ولی به هر حال ما برای مهار علی آقا هر کاری لازم است باید انجام دهیم.

*سوال آخر اینکه امکان دارد کاپیتان پرسپولیس شوی؟

نه. بازیکنان دیگری هستند که می توانند کاپیتان شوند، چرا من باید کاپیتان شوم؟!

*فصل قبل هم این حرف را پیش از شروع لیگ به زبان آوردی ولی در اولین بازی مقابل صنعت نفت آبادان بازوبند را به بازو بستی!

نه آقا! پرسپولیس به اندازه کافی بازیکن بزرگ دارد که نیازی به کاپیتانی من نباشد. 

252 41

 





بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 85
کل بازدیدها: 271674

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ]
سفارش تبلیغ
Susa Web Tools