سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : جمعه 92/9/8 | 1:6 عصر | نویسنده : رضا
هر آنچه در 90 گذشت / شب اروپایی 90 برای فوتبال ایران

ارتش سرخ دات کام :

برنامه «90» دیشب با حضور بازیکنان تیم ستاره میلان و همچنین پرسش پیامکی اش به یکی از برنامه های جذاب تبدیل شد.

برنامه «90» دیشب در حالی از ساعت 22:50 روی آنتن رفت که به دو موضوع اصلی پرداخته شد. یکی بازی 1998 ایران – استرالیا و دیگری دیدار خیریه پرسپولیس – میلان.

در ابتدای برنامه خداداد عزیزی مهمان ویژه عادل فردوسی پور بود و درباره بازی هشتم آذر ماه مقابل استرالیا صحبت کرد.

حماسه ساز ملبورن درباره خوشحالی عجیب مردم بعد از این بازی، بیان کرد: مردم قبل از بازی با استرالیا به دلیل مصاحبه های استرالیایی ها علیه ایران تحریک شده بودند و گفته بودند که حتی حاضر نیستند در ایران آب بخورند. با این حال اگر روز واقعه فوتبال رقم می خورد ما بالای پنج گل دریافت می کردیم، اما عابدزاده ما را نجات داد.

عزیزی همچنین درباره ابراهیم تهامی و این که اگر به او پاس می داد حماسه ساز ملبورن می شد ، تصریح کرد: فکر می کنم که همه بازیکنان حماسه ساز ملبورن بودند، ولی می دانم که اگر به تهامی پاس می دادم آن توپ 100 درصد گل بود، ولی من در آن صحنه تصمیمم را گرفته بودم.

وی همچنین درباره لقب "غزل تیز پا" که جواد خیابانی به او داد، گفت: از خیابانی به خاطر گزارش زیبایش تشکر می کنم. یک روز به همراه تیم پاس به سرعین رفته بودیم و پیرمردی در آنجا به من گفت "درود بر شغال تیز پای ایران!" ( با خنده)

آیتمی از بازی ایران و استرالیا پخش شد که در آن سرمربی و بازیکنان استرالیایی اظهارات جالبی بعد از این بازی انجام داده بودند.

در ادامه برنامه نیز گزارشی از سابقه و افتخارات باشگاه میلان پخش شد تا زمینه حضور مهمانان ایتالیایی در این برنامه فراهم شود.

فرانکو بارسی ، دانیل ماسارو و مائرو تاولا و به همراه داریوش اسکاتنا مهمانان ایتالیایی بودند که پیش از ترک ایران در برنامه پر طرفدار «90» حضور پیدا کردند.

بارسی ابتدا حضور در ایران گفت: من دومین بار است که به ایران آمده ام، اما انگار مردم استقبال بیشتری دارند. ماسارو نیز گفت هنگام ورود تیم به فرودگاه خوشامدگویی ایرانی ها را دیدیم و از حضور تماشاگران در استادیوم نیز خوشحال شدیم و همچنین تاولا در این زمینه اظهار کرد ما یک بار در اندونزی مورد استقبال مردم قرار گرفتیم، اما در ایران طرفداران بیشتری از میلان مشاهده کردیم.

تاولا، مدیر بین الملل باشگاه میلان در پاسخ به این سوال که آیا این باشگاه همواره در کشورهای دیگر بازی را برگزار می کند؟ توضیح داد: ما چهار تا شش بار در سال چنین بازی هایی را برگزار می کنیم . امسال نیز در انگلیس، اندونزی و ایران حضور پیدا کردیم.

در ادامه تصاویری از ضربات پنالتی بازی ایتالیا در فینال جام جهانی به نمایش در آمد. ماسارو درباره به هدر دادن یکی از پنالتی های تیمش، گفت: در زندگی یک بازیکن فوتبال زمان های خوب و بد وجود دارد. من آن پنالتی را زدم، اما یا دروازه بان خوب بود و یا من بد عمل کردم.

بارسی نیز که شوتش با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت در این باره گفت: همان طور که ماسارو اشاره کرد. یک فوتبالیست زمان خوب و بد دارد. اما این فینال یکی از بهترین دوران زندگی ام بود!

پخش گزارشی از حضور میلانی ها در شیرخوارگاه آمنه بخش دیگری از این برنامه بود.

عادل فردوسی پور که سوالاتش را به دقت از مهمانانش می پرسید و زندگی ورزشی آنها را مورد بررسی قرار می داد با به نمایش در آوردن فیلم های بیشتری از بازی بارسی و ماسارو پرسش های جالبی نیز از آنها مطرح کرد.

بارسی در پاسخ به این پرسش که بهترین مهاجمی که روبرویش قرار گرفته چه کسی بود؟ گفت: مهاجمان زیادی بودند، اما مارادونا ، کارکا و پلاتینی از همه بهتر بودند.

ماسارو در پاسخ به پرسشی که بهترین مدافعی که مقابلش بازی کرده چه کسی بود؟ بیان کرد: من به عنوان مهاجم دوم در میلان بازی می کردم و در آنجا به من گفتند که یا حمله بازی می کنی یا اصلا بازی نمی کنی. شانسم این بود که در تیم ما مدافعان خوبی مثل بارسی و مالدینی حضور داشتند.

همچنین بارسی درباره نرفتن به اینتر، تصریح کرد: چهارده سالم بود، اما به اینتر نرفتم. من ریسک بزرگی انجام دادم و به میلان آمدم. البته برادرم به اینتر رفت، ولی من در میلان بازی می کردم. فکر می کنم برلوسکونی شانس زیادی داشت که من به میلان آمدم. (باخنده).

ماسارو همچنین درباره دو گلی که به بارسلونا زده بود، مطرح کرد: سال 1994 بسیار سال خوبی برایم بود، چون گل های زیادی زدم و به جام جهانی هم رفتم.

وی در پاسخ به این پرسش که گتوزو دیگر بازیکن میلان مهمان بخش دیگری از برنامه «90» بود که به صورت اینترنتی و ویدیو کنفرانس در برنامه حضور پیدا کرد.

او ابتدا درباره استقبال ایرانی ها از ستارگان میلان، اظهار کرد: فکر نمی کنم که این همه تماشاگر برای دیدن ما بیایند. به من خیلی خوش گذشت. فکر می کردم بازی راحتی مقابل پرسپولیس داشته باشیم و زمانی که ماسارو گل اول را زد ، گفتم بازی سختی نخواهد بود، اما این طور نشد.

مدافع میلان همچنین درباره ضربه ای که کریم باقری به او زد، پاسخ جالبی داد و گفت: کله ام سفت است!

این بازیکن همچنین درباره تجربه مربیگری اش خاطر نشان کرد: مربیگری با بازیکنی فرق زیادی دارد، اما من شروع خوبی در آن نداشتم. پالرمو اولین تیمم بود. نمی خواهم از مدیر پالرمو صحبتی کنم، اما از او به خاطر امکاناتی که در اختیار من گذاشت تشکر می کنم. امیدوارم که با این تیم به مربیگری ام ادامه دهم.

بازیکن سابق میلان که با این تیم شکست تلخ فینال لیگ قهرمانان اروپا را در سال 2005 مقابل لیورپول را تجربه کرده ، در این باره گفت: چه می توانم بگویم. ما در نیمه اول خوب بازی کردیم ، اما در پنج دقیقه سه گل خوردیم. با این حال ما دو سال بعد با لیورپول بازی کردیم و آنها را شکست دادیم و زندگی دوباره به ما خندید.

وی همچنین درباره خشونتی که در بازی ها یش از خود نشان می دهد، افزود: من در تمام زندگی ام دوست دارم برای به دست آوردن چیزی بجنگنم. در زندگی و زمین بازی هم همین طور است.

مدافع سابق تیم ملی ایتالیا همچنین در پاسخ به این پرسش که کدام بازیکن از بین مسی، رونالدو و رونالدینیو بهترین بازیکن از نظر او است؟ گفت: زیدان!

فردوسی پور این سوال را دوباره مطرح کرد و با حذف رونالدینیو، گفت: از بین مسی و رونالدو کدام یک بهتر است؟ گتوزو در پاسخ به این پرسش عنوان کرد: زمانی که جوان بودم یک بار مقابل مسی بازی کرده ام و فکر می کنم که او بهتر از رونالدو است.

کلیپی از بازی های گتوزو از گذشته به نمایش در آمد. این بازیکن در پاسخ به این پرسش که چطور با وجود پارگی رباط صلیبی اش به بازی ادامه داد؟ گفت: نمی دانم که چطور بازی کردم. بعضی وقت ها که فیلمش را می بینم فکر می کنم که من نیستم، ولی من علاقه زیادی به فوتبال دارم و وقتی که بازی می کنم همه چیز از یادم می رود.

گتوزو در پاسخ به این پرسش که کدام بازیکن میلان را بیشتر از بقیه دوست دارد؟ مطرح کرد: من به بارسی و مالدینی علاقه بیشتری دارم، چون از آنها جدی بودن را یاد گرفته ام.

بازیکن میلان که شناخت خوبی هم از تاریخ ایران دارد در این باره ، گفت: من از کودکی در مدرسه تاریخ ایران را می خواندم. امیدوارم که همه چیز حل شود!

داریوش اسکاتنا، وکیل باشگاه میلان که وظیفه ترجمه صحبت های میلانی ها را در این برنامه بر عهده داشت، درباره تسلط به زبان فارسی ، گفت: مادرم ایرانی بوده و خودم نیز با ایرانی ها در ارتباط هستم.

گزارشی از آرایشگری که به تعبیر عادل فردوسی پور عاشق میلان بود پخش شد، این آرایشگر بسیاری از فیلم ها و عکس های این تیم را در مغازه اش نگه می داشت .

برنامه «90» در ادامه پس از سفر به استرالیا و ایتالیا دوباره به ایران بازگشت و به با حضور محمد رویانیان به وضعیت تیم پیشکسوتان پرسپولیس و همچنین بازی این تیم با میلان پرداخت.

ابتدا گزارش جالبی از اردوی پرسپولیس از اتوبوس تا رختکن قبل از بازی پخش شد. علی انصاریان گزارشگری آن را بر عهده داشت و در اتوبوس با پیشکسوتان پرسپولیس صحبت می کرد.

رویانیان که معتقد بود افراد زیادی او را در بازی بزرگ تیمش با میلان تنها گذاشته اند از رادیو و برخی رسانه ها به خاطر انتشار خبر لغو بازی به دلیل آلودگی گله گی کرد و گفت حتی برخی از مسئولان فوتبال هم جواب تلفنش را نمی دادند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این باره توضیح داد: من گله های زیادی دارم. ای کاش طوری شود که برای برگزاری چنین بازی همه بسیج شوند. فکر می کنم که مدیریت فوتبال ما ایرادهای زیادی دارد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا تیم میلان را برای این بازی انتخاب کرد؟ افزود: چون خودم میلان را دوست داشتم. به تیم منچستر یونایتد را هم کمی علاقه داشتم و حتی قرار بود فرگوسن را ببینیم، اما به خاطر نتایجی که پرسپولیس آن موقع کسب کرد، این قرار لغو شد.

فردوسی پور در ادامه گفت که قصد ندارد رویانیان را در این برنامه به چالش بکشد و تنها درباره بازی با میلان با او صحبت خواهد کرد. با این حال مدیرعامل باشگاه پرسپولیس معتقد بود مجری برنامه «90» او را از همان ابتدا به چالش کشیده است. رویانیان در این باره گفت: زمانی که به جای حاج رضایی گفتم محصص من را به چالش کشیدید. مایلی کهن هم زمانی که مرا دید گفت "تو دروغ گفتی و به جای حاج رضایی گفتی محصص! "

رویانیان همچنین درباره استقبال عجیب مردم از میلانی ها و به ویژه پائولو مالدینی، گفت: میلانی ها به خاطر استقبال هوادارانشان از ما تشکر هم کردند. اما مالدینی شاید ناراحت هم شده باشد، به هر حال او لطیف تر از بقیه است!

وی همچنین در پاسخ به پرسش فردوسی پور مبنی بر این که آیا قبول دارد مالدینی هنوز هم "خوش تیپ " است؟ افزود: مالدینی آنقدری که تو می گویی خوش تیپ نبود، از نزدیک او را دیدم، خیلی هم چیزی نبود!

فردوسی پور که از این پاسخ شوکه شده بود از رویانیان پرسید خوش تیپ از نظر او کیست؟ رویانیان نیز پاسخ داد: فردوسی پور از همه خوش تیپ تر و جالب تر است!

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت و گو از برنامه هایش برای برگزاری بازی های دیگری در سطح دیدار پرسپولیس – میلان، تصریح کرد: تیم بزرگسالان ما یک ماه دیگر با تیم اصلی روبین کازان بازی خواهد داشت. همچنین ما می خواهیم تیم پیشکسوتانمان را حفظ کنیم و در طول سال چند بازی هم برایشان تدارک ببینیم. شاید بعد از تعطیلات نوروز این تیم با یکی از تیم های اماراتی در آنجا بازی کند. شاید هم نظرمان عوض شد. همچنین حسین هدایتی پیشنهادهایی داده که این تیم حفظ شود و چند بازی هم در طول سال در استان ها برگزار کند. ما حتی می توانیم به کشورهای خارجی برویم و تیم های مطرح را به ایران بیاوریم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که تاکنون استعفاهای زیادی را پشت سر گذاشته، دیشب باز هم از یک استعفای جدید خبر داد. رویانیان با بیان این که به فوتبال تعلق ندارم گفت: چند روز قبل استعفایی داده ام ، اما تا زمانی که فرصت باشد کار می کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزیر جدید تمایل به همکاری با او ندارد؟ عنوان کرد: من چنین حسی ندارم، اما دیگر خودم راغب نیستم که بمانم. در روسیه که بودم واقعا دوست داشتم بروم.

علی منصوریان ، سرمربی تیم ملی امید ایران یکی از مهمانان این برنامه بود. وی که به صورت تلفنی روی خط برنامه آمده بود با انتقاد از بی توجهی فدراسیون فوتبال به تیم ملی امید از قرار نداشتن این تیم در تقویم فوتبالی امسال گلایه کرد.

تیم علی منصوریان که قرار است که در دی به مدت یک ماه تیمش را به اردو ببرد از باشگاه لیگ برتری خواست که به خاطر منافع ملی بازیکنان ملی پوش شان را در این اردو به تیم ملی بدهند.

حسن خانی ، مدیرعامل مس سونگون آخرین مهمان تلفنی برنامه دیشب بود. او درباره آخرین وضعیت تیمش توضیح داد و گفت که حکم کمیته استیناف علیه تیم البدر که ماه ها است در اتاق دبیر کل فدراسیون مانده و به گفته سرپرست البدر نیز قرار نیست هیچ گاه این حکم اعلام شود.

* نظر سنجی: طرفدار کدام تیم اروپایی هستید
1- آرسنال 5 درصد
2- بارسلونا 44 درصد
3- بایرن مونیخ 6 درصد
4- رئال مادرید 26 درصد
5- لیورپول 2 درصد
6- منچستر یونایتد 6 درصد
7- میلان 8 درصد
8- یوونتوس 3 درصد
9- سایر صفر 




بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 271165

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ]
سفارش تبلیغ
Susa Web Tools