سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : دوشنبه 92/2/30 | 9:49 عصر | نویسنده : رضا

علی کریمی تمریناتی فشرده را زیر نظر فرهاد چیذری پشت سر می گذارد. او که بعد از فینال جام حذفی گفت دیگر فوتبال بازی نمی کند انگار دوباره هوای فوتبال بازی کردن در سر دارد./ به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ علی کریمی ستاره بی چون چرای بیش از 10 سال گذشته فوتبال ایران که به دلیل تکنیکش لقب جادوگر را گرفته است ، تمرینات منظمی را پشت سر می گذارد . او امروز این عکس را در یکی از سایت های اجتماعی منتشر کرده است. در «صفحه رسمی هواداری» خود . کریمی با این فشار تمرینات به نظر می رسد از بازنشستگی پشیمان شده و به بازگشت دوباره به فوتبال می اندیشد.




تاریخ : جمعه 92/2/27 | 4:3 عصر | نویسنده : رضا

 

سایت فیفا معتقد است با کناره‌گیری از قبل اعلام شده مهدی مهدوی کیا و غیر منتظره علی کریمی، در اصل دو چهره اسطوره‌ای از بدنه فوتبال ایران جدا شدند.


 

سایت فیفا در گزارشی که روز جمعه (امروز) منتشر کرد به موضوع خداحافظی مهدی مهدوی کیا و علی کریمی ،2 بازیکن بزرگ تاریخ کشورمان در گزارشی تحت عنوان «2 داستان اسطوره‌ای»‌ پرداخته است.

به گزارش فارس،در ابتدای این گزارش عنوان شده باخت پرسپولیس در دیدار نهایی جام حذفی باشگاه‌های ایران در ورزشگاه آزادی مقابل سپاهان تنها یک شکست ورزشی نبود. بلکه پرسپولیس و حتی ورزش ایران 2 چهره بزرگ ورزشی خود را از نیز از دست داد. زیرا در پایان این مصاف، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی یعنی بازیکنان برگزیده آسیا در سال 2003 و 2004 اعلام بازنشستگی کردند.

این سایت در ادامه از قول مهدوی کیا عنوان کرد:‌ واقعا دوست داشتم در این ایستگاه پایانی جام قهرمانی را روی دست بلند می‌کردم. متاسفانه این اتفاق نیفتاد. واقعا برای هواداران ناراحت شدم که به ورزشگاه آمدند اما جام را در دستان پرسپولیس ندیدند.

در ادامه این گزارش نیز عنوان شده است: مهدوی کیا که با انجام 208 بازی برای هامبورگ ، موفق‌ترین لژیونر ایرانی در بوندس‌لیگا بوده، جزو بازیکنان اسطوره ای ایران محسوب می‌شود که تیم ملی را در 2 جام جهانی (1998 و 2006) در کنار علی دایی همراهی کرد و حتی بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت. وی تا بازی پایانی تیم ایران در راه جام جهانی 2010 آفریقای‌جنوبی که منجر به باخت مقابل کره جنوبی شد و از راهیابی بازماند، فرمانده ایران محسوب می‌شد. با این حال او با آن بازی به رکورد 111 بازی در تیم ملی ایران رسید و چهارمین بازیکن پرسابقه تیم کشورش شد. مهدی که به خاطر نوع بازی‌اش از سوی هواداران آلمانی به موشک معروف بود، در همان سال به تیم اینتراخت فرانکفورت نقل مکان کرد و بعد برای مدت‌ کوتاهی در تیم‌های ایرانی استیل آذین و داماش نیز توپ زد تا این که به خانه اولیه‌اش در لیگ ایران یعنی پرسپولیس بازگشت.

*کاپیتان کریمی هم وداع کرد

دراین گزارش سایت فیفا همچنین از وداع ناگهانی علی کریمی نیز گزارش داده است.

این منبع رسانه‌ای نوشته است: علاوه بر مهدوی کیا که بازمانده نسل طلایی به جای مانده از سال 1998 بود، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علی کریمی، کاپیتان تیمش را نیز از دست داد. مربی پرتغالی که در سال 2011 کریمی را فراخواند و او را به تیم ملی بازگرداند، در همان زمان بازوبند کاپیتانی را میان این ستاره و جواد نکونام دست به دست کرد. کی‌روش سال گذشته در مصاحبه با ما حتی عنوان کرد مربی خوشبختی است که کریمی و نکونام را در اختیار دارد. او آن موقع اظهار داشت: هم جواد و هم علی تجربیات بین‌المللی زیادی دارند که در خدمت تیم قرار می‌دهند. آنها در مواقعی که تیم تحت فشار باشد، می‌توانند از نظر روحی به تیم انرژی مثبت دهند.

این سایت افزود: کی‌روش از وجود کریمی هافبک اسبق بایرن‌مونیخ در بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2014 استفاده کرد که می‌خواست همراه با او کار را ادامه دهد.

این پایگاه خبری از قول کریمی نوشت: امشب در بازی با سپاهان اعلام کناره‌گیری کردم. فکر می‌کنم وقت آن رسیده که به خاطر زندگی شخصی‌ام چنین تصمیمی بگیرم. به این ترتیب دوران ورزشی‌ام نیز در رده ملی نیز به پایان می‌رسد.

به باور گزارشگر این سایت اعلام کناره‌گیری کریمی باعث تعجب هواداران ایران شد. چرا که آنها می‌پنداشتند بازیکنی که 38 گل در 127 بازی در مدت 14 سال برای ایران زد و سومین گلزن برتر تیم کشوش پس از علی دایی و کریم باقری شد، همچنان به فعالیتش ادامه خواهد داد.

حالا در غیاب او کی‌روش مجبور است 3 بازی باقیمانده و حساس تیمش را در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل ادامه دهد. مربی پرتغالی می‌گوید: 3 بازی مهم پیش روی ما است. ما یا به هدف خود خواهیم رسید و یا اینکه همه چیز از دست خواهد رفت. اما در هر شرایط باید متحد و یکپارچه باقی بمانیم. پیام من به بازیکنان این است در میدان
با تمام وجود بجنگند و نبرد کنند.
.
..
...
....
.....
fifa.com

 




تاریخ : سه شنبه 92/2/24 | 4:54 عصر | نویسنده : رضا

محمد بنا: رفتن غریبانه مهدوی کیا اشکم را در آورد/ می خواهم به علی کریمی بگویم به خاطر مردم نرو 

محمد بنا که بعد از مدت ها در میان اهالی رسانه حاضر شده ، خیلی دل و دماغی برای مصاحبه ندارد اما تنها چند کلامی را با تعداد از دوستانش درباره فوتبال و دو ستاره مورد علاقه اش یعنی علی کریمی و مهدی مهدوی کیا گلایه می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ محمد بنا سرمربی سابق کشتی فرنگی کشورمان که برای اولین بار تیم ایران را به قهرمانی المپیک رساند، نه تنها عاشق کشتی است، بلکه علاقه زیادی هم به فوتبال دارد. بنا که یک ملت برای جدایی تلخش از کشتی بغض کرده اند گلایه دارد از برخوردی که با مهدی مهدوی کیا ، یکی از بازیکنان تاریخی فووتبال ایران اتفاق افتاده است: « چون خارج از ورزش هستم اصلا دوست ندارم در مورد ورزش و مخصوصا فوتبال که در تخصصم هم نیست حرف بزنم اما اتفاقاتی در این مدت افتاد که دل من را هم مثل خیلی از فوتبال دوستان به درد آورد. اول اینکه خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا خیلی غریبانه و غمناک بود . وقتی صحنه رفتن تنهای او را دیدم بی اختیار بغض کردم و اشک در چشمانم حلقه زد. نمی دانم چرا قدر این بچه ها را نمی دانیم؟ آقایان واقعا می دانید این آقا مهدی چقدر برای فوتبال ایران افتخار آفریده و این قدر در غربت فرستادیدش که برود؟ مهدی افتخار فوتبال کشورمان است. چرا با او این کار را کردید؟ این خیلی بد است که مسئولان این قدر راحت از کنار تلاش های زحمتکشانی چون مهدوی کیا می گذرند. فکر می‌کنید چند تا مهدوی‌کیا در فوتبال وجود دارد که چنین کاری با او کردید؟ شاید اگر ورزش مان این قدر خالی از اهالی ورزش نبود ، این برخورد ها را هم کمتر می دیدم.»
بنا از اینکه علی کریمی هم از فوتبال خداحافظی کرده خیلی ناراحت است و در این مورد ادامه می‌دهد: «نمی‌دانم علی کریمی برای خداحافظی تصمیم احساسی گرفته یا از قبل برنامه‌ریزی کرده بود اما این بازیکن واقعا حیف است که از فوتبال برود. من خودم را در جایگاهی نمی‌بینم که بخواهم به او بگویم برگردد اما به خاطر مردم و دوستدارانش هم که شده اگر بدانم می‌پذیرد حتی به خانه‌اش می‌روم و او را برمی‌گردانم. چون او را واقعا دوست دارم و می‌دانم فوتبالدوستان هم دوست دارند برگردد.»




تاریخ : یکشنبه 92/2/22 | 10:44 صبح | نویسنده : رضا

رییس‌جمهور در نامه‌ای با اشاره به خداحافظی مهدوی‌کیا از فوتبال از مسئولین ورزش کشور خواست تا از این ورزشکار با اخلاق و مؤمن به نحو شایسته ای تجلیل کنند.


 

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رییس‌جمهور در نامه‌ای با اشاره به خداحافظی مهدوی‌کیا از فوتبال از مسئولین ورزش کشور خواست تا از این ورزشکار با اخلاق و مؤمن به نحو شایسته ای تجلیل کنند. جمهوری،  در این نامه آمده است:

بسمه تعالی

نظر به خداحافظی آقای مهدی مهدوی‌کیا، ورزشکار با اخلاق و مؤمن کشورمان از دنیای فوتبال، شایسته است مسئولین ورزش، از این فوتبالیست جوانمرد که سالیان سال در خدمت ورزش کشور بوده و با افتخارآفرینی خود دل میلیون‌ها ایرانی را شاد کرده است، به نحو شایسته و مطلوب، تجلیل و قدردانی به عمل آورند.

محمود احمدی نژاد

 




سپاهانی ها از علی کریمی و مهدی مهدوی کیا دعوت کردند تا در جشن قهرمانی این باشگاه شرکت

کنند.

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛مدیر عامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از دو اسطوره فوتبال ایران برای حضور در جشن قهرمانی طلایی پوشان دعوت به عمل آورد.

در خبری که سایت رسمی باشگاه سپاهان آن را منتشر کرده آمده است:علیرضا رحیمی از مهدی مهدوی کیا و علی کریمی به عنوان مهمانان ویژه و اسطوره های بزرگ و محبوب فوتبال ایران دعوت کرده است تا در جشن نکوداشت قهرمانی سپاهان در رقابت های جام حذفی که جمعه در ورزشگاه فولاد شهر برگزار می شود حضور بهم رسانند.

هنوز کیا و کریمی واکنشی به این دعوت نشان نداده اند.هر دو این بازیکنان روز یکشنبه و پس از شکست مقابل سپاهان در جام حذفی از دنیای فوتبال خداحافظی کردند.

 

 

 





بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 25
کل بازدیدها: 271297

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ]
سفارش تبلیغ
Susa Web Tools