سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 92/3/25 | 1:4 عصر | نویسنده : رضا

 

علی کریمی بازیکن غیر قابل پیش بینی فوتبال ایران در دو دهه اخیر، روز پنج شنبه به تراکتورسازی تبریز پیوست.به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کریمی در حالی به این تیم پیوسته است که در 4 فصل اخیر به دلیل مشکلی که با هواداران تراکتور داشت در تبریز آفتابی نمی شد. خبرآنلاین کارنامه حرفه ای 17 ساله علی کریمی را از سال 75 تاکنون زیر ذره بین برده است:

فتح تهران (75-77)

اولین تیم حرفه ای کریمی فتح تهران بود که کریمی ضمن سپری کردن دوران سربازی اش در این تیم، بطور جدی به فوتبال وارد شد. کریمی در این تیم دسته دومی روزهای خوبی داشت و در دومین سال حضورش نیز فتح تا یک قدمی حضور در لیگ آزادگان پیش آمد، اما در نهایت موفق به صعود نشد. کریمی در مسابقات فوتسال نیز برای فتح بازی می کرد.

پرسپولیس تهران (77- 80)

علی کریمی در تابستان سال 77 به پرسپولیس پیوست و در همان اولین روزهای حضورش در پرسپولیس به تیم ملی امید دعوت شد. بعد از اتفاقاتی که در اردوی تیم ملی امید در ویتنام افتاد، کریمی  از سوی AFC یک سال محروم شد.  در بازگشت مجدد به پرسپولیس پس از یک سال روز به روز درخشش بیشتری از خود نشان داد تا بالاخره چشم مسولان باشگاه الاهلی امارات را گرفت. کریمی طی 3 سال حضور در پرسپولیس، 42 بازی در لیگ، 2 بازی در جام حذفی و 13 بازی در جام باشگاههای آسیا انجام داد و در مجموع 57 بازی 16 گل زد. او با سرخپوشان دو بار قهرمان لیگ آزادگان و یک بار قهرمان جام حذفی شد.

الاهلی دوبی (80-84)

جادوگر فوتبال ایران در خردادماه 80 به الاهلی پیوست، در حالی که قبل از آن از تیم هایی مثل پروجیا ایتالیا و اتلتیکومادرید پیشنهاد داشت. او در الاهلی تک ستاره تیمش شد و بارها با حرکات تکنیکی و گل هایش هواداران الاهلی و دوستدارنش را به وجد آورد. کریمی در الاهلی طی 4 فصل 69 بازی در لیگ انجام داد و 45 گل به ثمر رساند و در فصل 04-2003 آقای گل لیگ امارات شد. در جام حذفی نیز طی 30 بازی 29 گل زد و دو بار در سالهای 2002 و 2004 با این تیم قهرمان جام حذفی امارات شد در حالیکه ستاره تیمش در بازی فینال مقابل الجزیره و الشعب بود. کریمی در سال 2004 کاپیتانی الاهلی را نیز تجربه کرد  و در مجموع 116 بازی رسمی برای این تیم 81 گل زد که رکورد فوق العاده ای بود.

بایرن مونیخ (84-86)

در اردیبهشت ماه 84 خبر پیوستن او به بایرن مونیخ منتشر شد در حالیکه خیلی ها بر این باور بودند که او بازیکن تنبلی است و در فوتبال سخت آلمان موفق نخواهد شد. کریمی از همان اولین بازی رسمی بایرن در جام اتحادیه در ترکیب تیم قرار گرفت و به تدریج در طول فصل عملکرد خوبی از خود نشان داد تا قراردادش به طور اتوماتیک تمدید شد. اما در اسفندماه همان سال بود که مصدوم شد و حدود دو ماهی از تمرینات دور بود. بلافاصله بعد از پایان فصل نیز به اردوی تیم ملی رفت و در جام جهانی نیز عملکرد موفقی نداشت و حاشیه ساز شد.

 کریمی در فصل دوم حضورش در بایرن به مانند فصل اول نتوانست درخشان ظاهر شود و بیشتر نیمکت نشین بود. او در بایرن 33 بار در بوندس لیگا، 5 بار در لیگ قهرمانان و 4 بازی نیز در جام حذفی و اتحادیه به میدان رفت و 4 گل نیز زد که یکی از گلهایش مقابل راپیدوین در لیگ قهرمانان اروپا بود. کریمی با بایرن قهرمانی بوندس لیگا را نیز تجربه کرد.

نادی القطر (86-87)

در تابستان سال 86 جادوگر از آلمان راهی قطر شد و با یک قرارداد دو ساله 2/3 میلیون پوندی به تیم القطر پیوست که سال ها قبل از بازیکنان ایرانی استفاده کرده بود.کریمی با این قرارداد یکی از گران قیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال قطر تا آن زمان شد. او یک فصل متوسطی را با القطر سپری کرد و در 26 بازی لیگ و 4 بازی جام حذفی و جام ولیعهد برای این تیم بازی کرد و در مجموع طی 30 بازی 6 گل به ثمر رساند. القطر تنها تیمی بود که کریمی در آن هیچ جامی را نتوانست بدست بیاورد.

السیلیه قطر (87)

علی کریمی برای سال دوم قرارداش به تیم السیلیه منتقل شد، اما در این تیم هیچ بازی رسمی انجام نداد. به دلیل عدم تمایل او به زندگی در قطر، جادوگر به دنبال راهی برای خروج از این وضعیت بود تا اینکه پیشنهاد پرسپولیس رسید!

پرسپولیس تهران (87-88)

کریمی در شهریورماه 87 به پرسپولیس پیوست و پس از 7 سال دوباره پیراهن شماره 8 سرخپوشان را بر تن کرد. باشگاه پرسپولیس برای انتقال او 310 هزار دلار بابت رضایتنامه اش به قطری ها پرداخت کرد. او در اولین روزهای حضورش در بازی مقابل ابومسلم هت تریک کرد، اما در میانه فصل بعد از مصاحبه علیه عباس انصاری فرد مدیرعامل باشگاه از تیم اخراج شد که با وساطت بزرگان دوباره بازگشت. کریمی در مجموع طی 21 بازی لیگ برتر، 6 بازی لیگ قهرمانان و یک بازی جام حذفی 7 گل برای پرسپولیس زد.

استیل آذین تهران (88-89)

بعد از کش و قوس های فراوان در فصل نقل و انتقالات، کریمی در آخرین روز به تیم متمول استیل آذین پیوست و حسین هدایتی مالک باشگاه او را جز جواهرات خانوادگی نامید! کریمی در اولین سال حضور استیل آذین در لیگ برتر و به خصوص در نیم فصل اول ستاره تیمش بود و در 28 بازی 14 گل زد. او در بازی مقابل پرسپولیس در دور رفت حسابی درخشید و 2 گل تیمش را ساخت تا استیل آذین 2-1 پرسپولیس را ببرد و در آخرین لحظات بازی نیز اخراج شد. اما در فصل دوم حضورش در این تیم اوضاع جور دیگری پیش رفت و کریمی پس از انتقاد از آجرلو، مدیرباشگاه، به جرم روزه خواری اخراج شد. بعد از اتفاقاتی که در باشگاه افتاد، آجرلو جدا شد و کریمی دوباره به تیم بازگشت در حالیکه از روزهای اوجش فاصله زیادی داشت. اما بعد از حضورش در بازی دوستانه الاهلی و میلان، این بار از سوی علی پروین با حکم اخراج روبرو شد و بعد از بخشیدن باقیمانده مبلغ قراردادش رضایتنامه اش را از استیل آذین گرفت و راهی شالکه شد! کریمی در مجموع 42 بازی در لیگ برتر و جام حذفی برای استیل آذین بازی کرد و 15 گل به ثمر رساند.

شالکه آلمان (89-90)

کریمی پس از 5/3 سال دوباره به آلمان و بوندس لیگا بازگشت. اما کمتر از یک ماه از حضورش در این تیم سپری نشده بود که ماگات اخراج شد و سرمربی جدید شالکه نیز توجه زیادی به این بازیکن نداشت. کریمی در شالکه فقط 2 بازی در لیگ قهرمانان و بوندس لیگا به میدان رفت و البته نامش را در بین قهرمانان جام حذفی آلمان نیز ثبت کرد، در حالی که حتی یک دقیقه نیز در جام حذفی به میدان نرفت.

پرسپولیس تهران (90-92)

در خرداد ماه 90 بود که علی کریمی به عنوان اولین خرید پرسپولیس به این تیم پیوست. سومین دوره حضور او در پرسپولیس یک دوران پرتنش و با حاشیه های زیادی همراه بود. پرسپولیس بعد از اینکه با استیلی به بن بست رسید، دنیزلی را آورد که کریمی از همان ابتدا با او بنای ناسازگاری داشت. در اردوی تیم در قطر دنیزلی او را از تیم اخراج کرد اما با پا درمیانی رویانیان حکم اخراجش وتو شد. بعد از بازی با الغرافه در تهران به شدت از کادر فنی تیمش انتقاد کرد و پرسپولیس را وارد بحران جدیدی کرد که در نهایت با حذف این تیم از لیگ قهرمانان آسیا به پایان رسید. اما فصل گذشته او روزهای خوبی را در پرسپولیس سپری نکرد و در همان هفته های اول با ژوزه پرتغالی به مشکل خورد و پیرمرد پرتغالی نیز حکم اخراج او را صادر کرد. او بعد از دو ماه به تیم بازگشت و بعد از اخراج ژوزه در نیم فصل، آماده بازی شد اما قبل از دربی و در قم مصدوم شد و حدود دو ماه را نیز به دلیل مصدومیت از دست داد. او در ابتدای سال به ترکیب پرسپولیس بازگشت و بعد از فینال جام حذفی نیز در مصاحبه ای اعلام کرد از فوتبال خداحافظی می کند. اما در ادامه نظر او عوض شد و در نهایت بعد از عدم تمایل مسولان پرسپولیس به حفظ او، راهی تبریز شد و پیراهن یک تیم قرمزپوش دیگری را بر تن کرد.

 




علی کریمی با استقبال چشمگیر هواداران تبریزی وارد این شهر شد.


 

علی کریمی هافبک سابق تیم پرسپولیس پس از کش و قوس فراوان بالاخره با عقد قراردادی یکساله به تراکتورسازی تبریز پیوست.

به گزارش فارس،کریمی ابتدا قرار بود با اتومبیل شخصی روز گذشته به تبریز برود اما شب گذشته همراه با جواد کاظمیان با هواپیما به تبریز رفت که مورد استقبال هواداران پرشور تراکتور سازی در فرودگاه قرار گرفت.

هواداران تراکتورسازی با دسته های گل به استقبال کریمی رفتند و وی با قلمدوش کردن او با خواندن شعرهای آذری از کریمی استقبال گرمی داشتند.

آنها همچنین پیراهن‌های شماره 8 کریمی که روی آن با زبان آذری نوشته شده بود« طوفان تراکتور با کریمی کامل شد» به تشویق شماره 8 خود پرداختند.

به دلیل ازدحام شدید در فرودگاه تبریز دقایقی رفت و آمد در این فرودگاه دچار مشکل شد اما بالاخره کریمی که قصد داشت با همه هواداران عکس یادگاری بگیرد با کمک اطرافیانش و جواد کاظمیان و بدرقه موتور سواران و ماشین‌سواران به محل اقامت خود رفت.

گفتنی است که هواداران تبریزی قرار است با حضور در تمرینات تراکتور از کریمی استقبال دیگری داشته باشند.

 




تاریخ : جمعه 92/3/24 | 8:18 عصر | نویسنده : رضا

علی کریمی برای حضور در تمرینات تراکتورسازی امشب راهی تبریز می‌شود.


 

 علی کریمی پس از کش و قوس‌های فراوان با عقد قراردادی یک ساله به تیم فوتبال تراکتورسازی پیوست.

به گزارش فارس، وی قرار است طبق هماهنگی‌های انجام‌شده، امشب راهی تبریز شود و از فردا در تمرینات تراکتور شرکت کند. همچنین هواداران، کانون هواداران و مسئولان تراکتورسازی، برنامه‌ای ویژه برای استقبال از کریمی و حضور در اولین تمرین تراکتورسازی اندیشیده‌اند و قرار است با تمهیدات ویژه‌،‌ برای کریمی روز باشکوهی را برنامه‌ریزی کنند.

 





علی کریمی، ستاره سابق تیم فوتبال پرسپولیس عصر پنجشنبه با قراردادی یک ساله به تراکتورسازی تبریز پیوست. او در اولین اظهارنظرش پس از این قرارداد از علی دایی و تیم‌هایی که خواهان جذب او بودند تشکر کرد و از هواداران پرسپولیس خواست که همیشه در کنار این تیم باشند.

علی کریمی پس از پیوستنش به تراکتورسازی گفت: قبل از هر چیز از باشگاه‌های فولاد، راه‌آهن، نفت تهران و ملوان که نسبت به من لطف داشتند تشکر می‌کنم. صحبت‌های آن‌ها انگیزه من را برای ادامه بازی چند برابر کرد.وی درباره دلیل انتخاب تراکتورسازی برای ادامه فوتبالش گفت: خوشحالم که به یک تیمی قدیمی و ریشه‌دار آمده‌ام. این تیم هواداران پرشور زیادی دارد که دلیل اصلی انتخاب من همان‌ها بودند. امیدوارم بتوانم در فصل جدید لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا انتظارات‌شان را برآورده کنم.کاپیتان تیم فوتبال تراکتورسازی در اظهار نظری گفته است که شماره 8 و بازوبند کاپیتانی این تیم را به علی کریمی می‌دهد. کریمی در این رابطه گفت: او به من لطف دارد اما من به کاپیتانی فکر نمی‌کنم. اسدی سال‌ها برای تراکتورسازی زحمت کشیده و کاپیتان این تیم است. اگر این مسئولیت را همچنان بر عهده داشته باشد به من لطف کرده است. ضمن اینکه این طور تمرکز من بیشتر می‌شود.ستاره جدید تیم فوتبال تراکتورسازی همچنین درباره تشویق هواداران پرسپولیس و صحبت‌های علی دایی که برای او آرزوی موفقیت کرده بود، گفت: از روز پنج‌شنبه که با تراکتورسازی قرارداد بستم به خودم قول دادم که فقط به این تیم فکر کنم. از علی دایی تشکر می‌کنم و برای او و پرسپولیس صمیمانه آرزوی موفقیت دارم.

کریمی در پایان خطاب به هواداران پرسپولیس هم گفت: از هواداران می‌خواهم که همیشه در کنار پرسپولیس و همراه آن باشند چون همان طور که قبلا هم گفته‌ام پرسپولیس از من و تمام کسانی که در آن بازی کرده‌اند بزرگتر است.




تاریخ : جمعه 92/3/24 | 2:28 عصر | نویسنده : رضا

مدافع تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز گفت: به خاطر اینکه مردم تبریز طی دو سه روز گذشته محبت‌های فراوانی نسبت به من داشتند قراردادم را تمدید کردم .


 

محمد نصرتی با اشاره به تمدید قراردادش با تیم تراکتورسازی تبریز گفت: در روزهای گذشته که در تبریز بودم مردم این شهر محبت زیادی نسبت به من داشتند و باید بگویم من با مدیران تراکتورسازی راه آمدم، آنها با من راه نیامدند، خیلی‌ چیز‌ها را نادیده گرفتم و به خاطر هواداران قراردادم را تمدید کردم. از روز اول تمرینات تراکتور سازی بنا به درخواست آقای جلالی به تمرینات رفتم و این در حالی بود که هیچ قراردادی نداشتم و از چند تیم دیگر هم پیشنهاد داشتم اما به خاطر علاقه‌ای که به مردم تبریز داشتم و برای اینکه هدفم این بود این تیم هر چه سریعتر شکل بگیرد قراردادم را تمدید کردم.

به گزارش فارس ، وی افزود: این درست است که بخش اعظم زندگی ما را فوتبال تشکیل می‌دهد اما زندگی در تبریز آن هم در کنار مردم خوب این شهر برایم بسیار حائز اهمیت بود و خودم و خانواده‌ام در این شهر احساس آرامش می‌کنیم.

نصرتی تاکید کرد: با این وجود و توجه به اینکه مسئولان هم به تعهدات خود از لحاظ مسائل مالی عمل نکرده بودند و هم از لحاظ اخلاقی اذیت شدم اما به دلیل اینکه مردم تبریز به من محبت داشتند و هیچ چیز نمی‌تواند جای محبت آنها را پر کند مهمترین فاکتوری بود که باعث شد قراردادم را تمدید کنم. از این بابت هم بسیار خوشحالم که می‌توانم گام کوچکی را برای موفقیت تیم بردارم و مردم آذربایجان و کل آذری زبان‌ها را خوشحال کنم.

نصرتی در خصوص هدفگذاری باشگاه تراکتور سازی برای قهرمانی در مسابقات فصل آینده لیگ برتر گفت: صد درصد هدف ما بعد از دو نائب قهرمانی پی در پی کسب قهرمانی لیگ برتر در فصل آینده خواهد بود.

این بازیکن تصریح کرد: اگر ما دوباره نائب قهرمان شویم این برای هواداران سخت خواهد بود، آنها دوست دارند تیم تراکتور سازی قهرمان شود البته کسب عنوان قهرمانی مرهون زحماتی است که از قبل باید برای آن کشیده شود، امیدوارم مدیر عامل و اعضای هئیت مدیره باشگاه اگر هدف گذاری‌شان برای کسب عنوان قهرمانی است، شرایط را هم به شکل ایده آلی برای رسیدن به این هدف فراهم کند.

نصرتی که با مربیگری مجید جلالی همراه تیم پاس تهران قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده است با اشاره به حضور این مربی در تیم تراکتور سازی تبریز گفت: آقا مجید خودش اعلام کرده با افکار جدیدی به تیم تراکتور سازی آمده و امیدوارم این افکارش را بتواند در تیم پیاده کند تا بتوانیم عنوان قهرمانی لیگ برتر را در فصل آینده تصاحب کنیم و من هم بار دیگر در کنار ایشان جام قهرمانی را در دست بگیرم.

وی در خصوص دیدار حساس تیم ملی مقابل کره جنوبی در سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل خاطر نشان کرد: من امیدوارم تیم ملی در این مسابقه نیز بتواند به مانند دو دیدار گذشته سه امتیاز لازم را به دست آورده تا بتوانیم بار دیگر حضور در جام جهانی را تجربه کنیم. خود من هم دوست داشتم همراه تیم ملی در کره جنوبی بودم اما یک اشتباه کوچک من که در بازی مقابل عمان مرتکب شدم باعث شد مربیان برای این مسابقات دعوتم نکنند اما آرزوی قلبی‌ام حضور تیم ملی در جام جهانی برزیل است و من هم تلاش می‌کنم دوباره به تیم ملی برگردم.

نصرتی همچنین در مورد حضور علی کریمی در تراکتورسازی و اینکه آیا بازوبند کاپیتانی به او داده می شود یا خیر اظهار داشت: علی کریمی افتخار فوتبال ایران است و جزو سه بازیکن برتر تاریخ فوتبال ایران است. او می تواند در تراکتورسازی موفق شود. او این قدر بزرگ هست که کاپیتانی به او برسد. برای من هم افتخار است که دوباره با چنین بازیکنی همبازی شوم و از این بابت خوشحالم.

وی افزود: با توجه به اینکه من در تبریز تجربه بازی دارم به علی کریمی کمک خواهم کرد تا شرایط برایش بهتر باشد و مشکلی نداشته باشد.

 





بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 271958

تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
[ طراح قالب : پیچک ] [ Weblog Themes By : Pichak.net ]
سفارش تبلیغ
Susa Web Tools